Veel gestelde<br />
<strong>vragen</strong>

Veel gestelde
vragen

Waarom moet ik mijn persoonlijke gegevens aanleveren?
Het ministerie van SZW heeft ons verplicht om een deelnemersadministratie bij te houden. Dit betekent concreet dat we van iedere deelnemer een kopie identiteitsbewijs en BSN moeten vragen. Je kunt dit nalezen in het betreffende wetsartikel in de Staatscourant (18.2) via de volgende link: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-46170.html

Zijn mijn gegevens veilig?
Privacy en veiligheid staan bij ons zeer hoog aangeschreven. Naast de beveiligde site worden alle gegevens van gebruikers op een encrypted server bewaard en zijn de gegevens op de server zelf ook nog eens encrypted opgeslagen. Wij zijn als organisatie lid van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO), zijn tevens CRKBO gecertificeerd en voldoen derhalve aan alle wettelijke eisen.

In welk type bestand kan ik mijn ID uploaden?
Je kunt je ID alleen als fotobestand (JPEG) of Word document (Doc) uploaden. Je kunt dus geen PDF bestand gebruiken. 

Waarom kan ik niet meer inloggen?
Wanneer je klikt op  Nederland.leert.nl  kom je uit op het inlog scherm en kun je inloggen met je gekozen wachtwoord en je e-mailadres.

Tot wanneer heb ik toegang?
In het kader van het ''NL Leert Door'' traject heb je tot 31 juli 2021 gratis toegang tot alle leermiddelen die gepubliceerd zijn op de leeromgeving van Nederland.leert.nl.

Zijn alle trainingen gratis en hoeveel trainingen mag ik volgen?

Als je gebruik maakt van Nederland.leert.nl heb je gratis en onbeperkt toegang tot alle aangeboden cursussen!

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Via deze link kun je een nieuw wachtwoord aanmaken. Door op de knop ‘’Wachtwoord vergeten?’’ te klikken ontvang je een mail. Via de ontvangen mail kun je een ander wachtwoord instellen, waardoor je weer kunt inloggen en toegang hebt tot alle leermiddelen op Nederland.leert.nl.

Tot wanneer heb ik toegang?

In het kader van ''NL Leert Door'' traject heb je tot 31 Juli 2021 gratis toegang tot alle diverse leermiddelen die gepubliceerd zijn op de leeromgeving van Nederland.leert.nl. Wij zullen tot 31 december 2021 nederland.leert.nl beschikbaar houden.

Ik krijg een foutmelding van een training. Wat moet ik doen?

Je doet er goed aan deze melding door te geven aan klantenservice@hobp.nl Wij nemen dan contact voor je op met de aanbieder van de cursus. Deze zal je vraag dan zo goed mogelijk beantwoorden.

Er staat een verkeerde geboortedatum op mijn behaalde certificaat. Kan dat hersteld worden?

Het beste is om je behaalde certificaat te downloaden en te mailen naar klantenservice@hobp.nl. Graag aangeven wat je geboortedatum is. Wij mailen je dan een gecorrigeerde versie. Je doet er goed aan je geboortedatum ook even te checken in je Talentcard, dus in je profiel, of hier wel de juiste geboortedatum staat genoteerd. 

Waar en hoe kan ik mijn certificaat downloaden?

In de training onder het kopje "Voortgang" kun je het certificaat downloaden. Hieronder zijn de stappen uitgelegd. 

Stap 1: Inloggen

Stap 2: Navigeren naar de gewenste cursus

Stap 3: Klik op "Hervat training"

Stap 4: Klik op "Voortgang"

Stap 5: Klik op "Certificaat downloaden"

Wanneer kan ik de training weer volgen die nu in onderhoud staat?

De desbetreffende aanbieder is bezig om de training in dat geval te updaten. We verwachten dan dat deze binnen 2 tot 4 weken weer beschikbaar kunnen maken. We kunnen niet iedereen informeren wanneer welke training weer beschikbaar is. Dit kun je zelf in de gaten houden. Intussen kun je alle andere trainingen volgen die ook je interesse hebben.

Het lukt me niet mijn ID te uploaden!

Dank je wel voor je bericht. Leuk dat je ook interesse hebt in het volgen van cursussen via Nederland.leert.nl. Via de leeromgeving kun je onbeperkt alle cursussen en overige leermiddelen starten die je maar wilt! Na aanmelding en identificering kun je gebruik maken van alle leermiddelen die gepubliceerd staan op de leeromgeving van Nederland.leert.nl. Het scherm waar je je identificeert komt tevoorschijn, zodra je een training start. Hierbij kun je geen PDF documenten uploaden. Uitsluitend JPEG of doc bestanden. Ik adviseer je om je account te verwijderen zodat je je nogmaals kunt aanmelden. 

Ik heb geen certificaat of bewijs van afronding ontvangen. Kan dat?

Dank je wel voor je bericht. Leuk dat je ook bent gestart met leren via Nederland.leert.nl! We hebben de training handmatig op afgerond gezet. De koppeling van een aantal trainingen worden niet goed weergegeven in je dashboard. We zijn bezig om dit te herstellen. Als het goed is heb je nu een bewijs van afronding ontvangen. Het certificaat kun je binnenkort verwachten per e-mail. 

Kan ik mijn gegevens laten verwijderen van mailinglist?

Dit kan alleen als je jouw gehele account verwijdert. Echter dan heb je geen toegang meer tot alle cursussen. De berichten worden automatisch vanuit het systeem ingesteld. Daarom kunnen we je niet van de mailinglist verwijderen. 

Staat jouw vraag er niet bij?
Stuur dan een mail naar klantenservice@hobp.nl zodat we je verder kunnen helpen.