Professioneel klachten behandelen

Online cursus Professioneel klachten behandelen in de detailhandel

Professioneel klachten behandelen | Een boeiende en praktische onlinecursus inclusief onbeperkt toegang tot aanvullend lesmateriaal uit onze leerbibliotheek met audioboeken, E-books, scans, kranten en meer.

Als je iets verkoopt, krijg je te maken met mondige klanten. Hoe ga je op een professionele manier met klachten om? Wil je weten wat daarbij komt kijken, dan is deze online training een echte eye-opener!

Doel van de cursus

De online cursus 'Professioneel klachten behandelen' laat je inzien dat klachten van klanten kunnen helpen om je klantenservice te verbeteren. 

Wat kan je of ken je na de cursus

  • Inzien van manieren om voordeel te halen uit klachten van klanten
  • Kennis van de principes van klachtenbehandeling
  • Kennis van de valkuilen bij het behandelen van een klacht
  • Analyseren van het functioneren van een afdeling klantenservice
  • Formeel klachten afhandelen
  • Meer zicht op wederzijdse rechten en plichten
  • Hanteren van algemene voorwaarden

Duur en studiebelasting

De e-learning 'Professioneel klachten behandelen' duurt ongeveer 8 uur. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. De totale studiebelasting bedraagt 9  uur.

Doelgroep en vooropleiding 

Deze e-learning is geschikt voor iedereen die betrokken is bij het proces van kopen en verkopen, in een winkel of in een ander bedrijf dat met klanten te maken heeft. Advies vooropleiding: MBO2.

Vaardigheden

Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende vaardigheden en beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aandacht en begrip tonen, Analyseren, Op de behoeften en verwachtingen van de klant richten, met druk en tegenslag omgaan.

Lesmaterialen

De cursus 'Professioneel klachten behandelen' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Communicatieopdracht, Diverse opdrachten, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak. Aanvullend lesmateriaal: Audioboek 'Extreem klantgericht'.

Opbouw van de cursus

Deze cursus is opgebouwd uit diverse e-learning leerobjecten en bevat tevens aanvullend oefenmateriaal. Aan het einde van de cursus is er een eindtoets. 

Aantal modules

Deze cursus bestaat uit 1 module.

Toetsing

De online cursus 'Professioneel klachten behandelen' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard op LinkedIn of op een ander loopbaanportal zoals At Monday plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!